Get Clearya Get Clearya

קליריה ועמותת ChemSec משתפות פעולה ומסייעות לצרכנים להימנע מכימיקלים רעילים בעת הקניות באינטרנט

קליריה ועמותת ChemSec משתפות פעולה ומסייעות לצרכנים להימנע מכימיקלים רעילים בעת הקניות באינטרנט

על רקע הזינוק בקניות באינטרנט בעקבות נגיף הקורונה, האפליקציה לקניה בטוחה ברשת, קליריה (Clearya), מתרחבת ומזהירה את הקונים בחנויות ברשת מרכיבים לא בטוחים במוצרים גם בהתבסס על ״SIN List״, רשימת הרעלים של עמותת ChemSec הבינלאומית.

 

התפרצות נגיף הקורונה, COVID-19, וצעדי הריחוק החברתי שאומצו במדינות רבות משפיעים על האופן שבו אנשים עושים קניות. בעוד החנויות הרגילות נפגעות מהמשבר, הקניות באינטרנט נמצאות במגמת עליה. המעבר לקניות אונליין מושפע מן החשש של חלק מהצרכנים להיחשף לנגיף בעת הביקור בחנויות צפופות, וכך נוצרים הרגלי קניה חדשים המתחזקים עם הזמן.

 

מגיפת ה-COVID-19 הגבירה את מודעות הציבור למזהמים סביבתיים והשפעתם על בריאות האדם. מזהמים אלו כוללים זיהום אויר, אך גם רכיבים מסרטנים מסוימים, וכן משבשים הורמונלים אשר עדיין נמצאים בשימוש בקוסמטיקה ובמוצרי צריכה אחרים, ותורמים להתפתחותן של מחלות רקע העשויות להגדיל את הפגיעוּת מנגיף הקורונה.

 

על רקע המשבר, עמותת ChemSec, מזכירות הכימיקלים הבינלאומית, וקליריה, תוסף הדפדפן והאפליקציה לקניה בטוחה ברשת, משתפות פעולה בסיוע לקונים באינטרנט להימנע מרכיבים רעילים המצויים במוצרים יומיומיים. 

 

ChemSec הוא ארגון סביבתי ללא מטרות רווח שהוקם לפני 18 שנה בכדי להניע את המעבר לכימיקלים בטוחים יותר. רשימת ה-SIN List (ראשי תיבות של Substitute It Now) היא מאגר של קרוב ל-1,000 חומרים רעילים המצויים בשימוש כיום ברחבי העולם, אשר יש להימנע מהם בשרשרת האספקה העולמית מכיוון שהם עומדים בקריטריונים של ״חומרים מעוררי חשש גבוה מאד״ (Substances of Very High Concern) כהגדרתם על ידי תקינת הכימיקלים באיחוד האירופאי. רשימת ה-SIN List זמינה באתר של ChemSec, ומשמשת מותגים ויצרנים עם מודעות סביבתית בתהליך ההחלפה של חומרים אלו בחלופות בטוחות יותר, עוד בטרם חויבו לעשות זאת על ידי הרגולטור.

 

קליריה היא תוסף דפדפן חינמי, ואפליקציה לטלפון הנייד, המנתחת עבורך באופן אוטומטי את רשימות הרכיבים של מוצרי קוסמטיקה, הגיינה, וניקיון תוך כדי הקניות באינטרנט. קליריה מתריעה במידה שרשימת הרכיבים כוללת חומר המוכר כרעיל לפי מקורות מידע רשמיים כגון מוסדות תקינה ממשלתיים, או גופי מחקר מדעי, וכך מסייעת למשתמשים בה לצמצם את החשיפה לחומרים לא בטוחים במוצרים.

 

במסגרת שיתוף הפעולה החדש רשימת ה-SIN List של ChemSec צורפה למקורות המידע של קליריה, וכך מידע חשוב על בטיחות הרכיבים מונגש לציבור הרחב, תוך כדי גלישה בחנויות ברשת וצפייה במוצרים העלולים להיות בלתי בטוחים. 

 

״אנשים לא אמורים להיות כימאים מיומנים כדי לזהות ולהימנע ממוצרים המכילים חומרים מזיקים. זו הסיבה שאנו מרוצים מאד מכך שקליריה לקחה את רשימת ה-SIN List שלנו והפכה אותה לשימושית לכל הצרכנים שם בחוץ,״ אמרה ד״ר אנה לנקוויסט, מנהלת פרויקט ה-SIN List ב-ChemSec.

 

עמית רוזנר, מייסד קליריה, הוסיף: ״השותפות בין ChemSec לקליריה מגיעה ברגע מכריע שבו אנשים בשלים לשנות את הרגלי הצריכה שלהם ולקבל בברכה חלופות בטוחות. אני נרגש לשלב כוחות עם ChemSec בהעצמת צרכנים בתהליך המעבר שלהם לחיים בריאים יותר.״

 

תוסף הדפדפן של קליריה זמין להורדה בחנות האפליקציות של הדפדפן כרום עבור הגולשים מהמחשב, וגם בחנות האפליקציות של אפל עבור אייפון ואייפד, ובחנות האפליקציות של גוגל עבור אנדרואיד.


No items found.
No items found.
ShareTweetShare

ChemSec: פיטר פיירו, ראש התקשורת, peter@chemsec.org

קליריה: עמית רוזנר, מייסד, hello@clearya.com

קרדיט צילום: ChemSec