Get Clearya Get Clearya

רכיבי בישום רעילים נחשפים בשיתוף פעולה בין קליריה ומחלקת בריאות הציבור של קליפורניה

רכיבי בישום רעילים נחשפים בשיתוף פעולה בין קליריה ומחלקת בריאות הציבור של קליפורניה

קליריה והמחלקה לבריאות הציבור של קליפורניה משתפות פעולה לטובת קוסמטיקה בטוחה יותר

קרם הידיים האהוב עליך נבדק על ידי קליריה, כל הרכיבים נראים בטוחים, למעט מרכיב מסתורי אחד, המסווג תחת הכותרת של רכיב כללי - ״בישום״ או "Fragrance". מה המשמעות של ההתרעה הזו? המילה "ניחוח" או "בושם" נשמעת תמימה, אך מאחוריה עלולים להתחבא כמה מהכימיקלים המפוקפקים ביותר בקוסמטיקה. פירצה בחקיקה מאפשרת למותגים להתייחס לתרכובות ריח כ"סוד מסחרי", ועל כן להסתיר את מרכיבי התרכובת אפילו מה-FDA. האם ניתן להסיק מכך שמרכיבי הניחוח הם תמימים? לצערנו נהפוך הוא, בבדיקות מעבדה של 140 מוצרים על ידי עמותת Breast Cancer Prevention Partners התגלה כי 75% מהכימיקלים המסוכנים שזוהו היו רכיבי בישום [1].

כן - הבנת נכון! ניתן להשתמש בכימיקלים שנמצאו במחקרים מדעיים כקשורים לסרטן, פגיעה ברבייה או פגיעה בהתפתחות, רעילות עצבית, הפרעות הורמונליות, אלרגיות ואסטמה ליצירת ניחוח, מבלי לכלול אותם ברשימת הרכיבים. החדשות הטובות הן שהחל בינואר 2022 "חוק קליפורניה לקוסמטיקה - הזכות לדעת על מרכיבי הריח והטעם" דורש דיווח לבסיס נתונים ממשלתי על מרכיבי ריח וטעם שעלולים להיות רעילים. לפי החוק [2], חברות המוכרות מוצרי קוסמטיקה בקליפורניה חייבות לדווח על כל מרכיבי ניחוח או טעם המופיעים ב-23 רשימות שונות של חומרים כימיים מסוכנים לתוכנית הקוסמטיקה הבטוחה של קליפורניה (CSCP) במחלקת בריאות הציבור של קליפורניה (CDPH). ה-CSCP הופך את המידע הזה לזמין דרך מסד הנתונים המקוון שלהם. עם זאת, החוק אינו מחייב חברות ליידע את הצרכנים או לעדכן את תוויות המוצרים שלהן. שיתוף הפעולה בין קליריה ל-CSCP נועד לעזור לצרכנים על ידי הנגשת המידע.

שיתוף פעולה חדש בין קליריה לבין תוכנית הקוסמטיקה הבטוחה של מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה מגביר את השקיפות בזמן הקניות באינטרנט, ומספק לצרכניות וצרכנים מידע ביתר קלות על חומרי ריח רעילים במוצרים גם כאשר חומרים אלו אינם מופיעים בתוויות המוצר.

קליריה היא אפליקציה חינמית לטלפון נייד ותוסף לדפדפן כרום במחשב, המנתחת עבורך באופן אוטומטי את רשימת הרכיבים של המוצר בזמן הקניות באתרי קניות פופולריים באינטרנט, כולל אמזון, וולמרט, טרגט, ספורה, ואייהרב, ומתריעה בזמן אמת על רכיבים שעלולים להיות רעילים במוצרים הנצפים. התרעות אלו מבוססות על מידע מתוקף מדעית שנאסף על גופי מחקר או תקינה ברחבי העולם. קליריה בודקת עבורך מוצרי איפור, מוצרי טיפוח אישי, מוצרי תינוקות, ניקיון ועוד, מציגה את ההתראות ומציעה מוצרים חלופיים בטוחים יותר.


בזכות שיתוף הפעולה, רכיבי ריח שעלולים להיות רעילים או לגרום לאלרגיה עליהם דיווחו חברות הקוסמטיקה ל-CSCP בלבד, יכולים להיות מוצגים אוטומטית על ידי קליריה בנוסף לרשימת הרכיבים הרגילה. הדיווח בקליריה כולל גם הסבר על הסיכון האפשרי מצד הרכיבים, כך שהצרכניות והצרכנים יקבלו מידע אמין ומקיף בזמן הקניות באינטרנט.

אפליקציית קליריה מודיעה לקונים על מרכיבי ריח רעילים שדווחו על ידי חברות ל-CSCP

 

איזה סוג של אזהרות עשויות להיות מוצגות כעת על ידי קליריה הודות לשיתוף הפעולה החדש?


קליריה תשקף לצרכניות והצרכנים דיווחים על חומרי בישום במוצרים הידועים/חשודים כגורמים לסרטן, כמו: פירידין, בנזיל כלוריד, בנזופנון ומתילאוגנול [3], ועוד. למרבה הצער רשימת החומרים המסרטנים או חשודים כמסרטנים ארוכה מכדי להציג אותה כאן במלואה. חומרי ריח מדווחים אחרים שבשימוש נרחב הם פתלטים (phthalates), כגון דיאתיל פתלט. פתלטים ידועים כמשבשים הורמונליים: הם יכולים לחקות הורמונים טבעיים ולגרום בכך לחוסר איזון ושיבוש תהליכים חשובים בגופנו [4], כולל הפוריות שלנו. ממחקר חדש [5] של מכוני הבריאות הלאומיים בארצות הברית (NIEHS) עולה כי לנשים הרות שנחשפו לפתלטים מסויימים במהלך ההריון היה סיכון מוגבר ללידה מוקדמת, בהתבסס על נתונים של למעלה מ-6,000 נשים הרות בארצות הברית. ליליאל (Lilial) הוא מרכיב ניחוח מדווח נפוץ נוסף שנאסר לאחרונה באירופה בשל הרעילות שלו למערכת הרבייה, אך עדיין חוקי בארצות הברית. מרכיבים אחרים הם אלרגנים העלולים לגרום לגירוי קל או חמור בעור. הרשימה ממשיכה עוד ועוד.

אנו מייחלים לכך שהשימוש במרכיבים אלו יאסר, אך כל עוד השימוש בכימיקלים רעילים לצרכי ריח אינו מוגבל, שיתוף הפעולה בין קליריה ו-CSCP מאפשר לך לקבל התראות על קיומם במוצרים השונים בזמן הקניות באינטרנט, וכך לעזור לך לבחור בקלות רבה יותר מוצרים בטוחים לך ולמשפחתך.

מה לעשות עכשיו?

  • בעת השימוש באפליקציית קליריה בנייד או בתוסף הדפדפן במחשב, עשויה להופיע רשימה נוספת של "CDPH reported ingredients" עבור חלק מהמוצרים בלשונית "רכיבים" של קליריה, מתחת לרשימת הרכיבים הרגילה של החנות. רכיבים המדווחים על ידי CDPH בלשונית "רכיבים" של קליריה יסומנו גם בלשונית "התראות" עם מידע נוסף על הסכנה הבריאותית הפוטנציאלית.
  • כאשר "CDPH reported ingredients" בלשונית "רכיבים" כוללים רק אלרגנים אפשריים (למשל לימונן, לינלול ומרכיבים אחרים הצבועים צהוב) זה יכול להצביע על כך שהמותג לא דיווח על מרכיבי ריח רעילים יותר ל-CDPH.
  • כאשר קליריה לא מציגה כלל "CDPH reported ingredients" אין זה אומר בהכרח שאין במוצר מרכיבי ריח המחויבים בדיווח (לא כל המוצרים מדווחים ל-CDPH או מזוהים על ידי קליריה. למשל, זיהוי של מוצרים כמדווחים ל-CDPH עדיין לא מופעל על ידי קליריה באתר של Sephora). אם ראית את המילים "Fragrance", "Perfume" או "בישום" מבלי ציון של רכיבי הבישום בפעל, כדאי לשקול לבחור במוצר חלופי שמוצהר שהוא "ללא בישום" / "Fragrance Free" או לפחות במוצר שהיצרן מציין שהוא ללא פתלטים: "Phthalate Free".
  • (not all products are reported to CDPH, or "matched" by Clearya. For example, matching is not yet supported on Sephora)

ניתן להוריד את אפליקציית קליריה החינמית עבור אייפון/אייפד או אנדרואיד, או כתוסף דפדפן כרום למחשב שלך.

למידע נוסף בהכרזה של מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה.


No items found.
No items found.
ShareTweetShare

Disclaimer: the content in this blog post is provided for general information, and does not substitute any medical advice by your own doctor or another health care professional. Contact hello@clearya.com for questions or comments.

References

  1. Right to Know - Exposing toxic fragrance chemicals in beauty, personal care and cleaning products. Breast Cancer Prevention Partners 2018 https://www.bcpp.org/wp-content/uploads/2018/09/BCPP_Right-To-Know-Report_Secret-Toxic-Fragrance-Ingredients_9_26_2018.pdf
  2. California Senate Bill No. 312, "Cosmetic Fragrance and Flavor Ingredient Right to Know Act of 2020" https://leginfo.legislature.ca.gov/faces/billTextClient.xhtml?bill_id=201920200SB312
  3. California proposition 65 legislation https://oehha.ca.gov/proposition-65/proposition-65-list; U.S. National Toxicology Program (NTP) https://ntp.niehs.nih.gov/whatwestudy/assessments/cancer/roc/index.html.
  4. Zohar Barnett-Itzhaki et. al. Association between follicular fluid phthalate concentrations and extracellular vesicle microRNAs expression. Human Reproduction 2021 https://doi.org/10.1093/humrep/deab063
  5. Welch BM et. al. Associations Between Prenatal Urinary Biomarkers of Phthalate Exposure and Preterm Birth A Pooled Study of 16 US Cohorts. JAMA Pediatrics https://www.niehs.nih.gov/news/newsroom/releases/2022/july11/index.cfm