Get Clearya Get Clearya

‍דו"ח חדש חושף: 30% ממסמכי גיליונות הבטיחות שנבדקו כוללים אי-דיוקים בסיווג חומרים מסוכנים, ומהווים סיכון לעובדים

‍דו"ח חדש חושף: 30% ממסמכי גיליונות הבטיחות שנבדקו כוללים אי-דיוקים בסיווג חומרים מסוכנים, ומהווים סיכון לעובדים

סקירה חסרת תקדים בהיקפה שבוצעה על ידי קליריה (Clearya) ובלוגרין אלייאנס (BlueGreen Alliance), ניתחה 650 גליונות בטיחות (SDS) ומצאה כי חברות ועובדים אינם מקבלים את האזהרות הנדרשות מפני חומרים מסוכנים, וביניהם חומרים מסרטנים.

וושינגטון DC – הממצאים הראשוניים של פרויקט משותף של קליריה (Clearya) ו-BlueGreen Alliance מצביעים על כך שלמעסיקים שרוכשים מוצרים כימיים ולעובדים המטפלים במוצרים אלה אין את המידע שהם צריכים כדי להגן על עצמם. הדו"ח שכותרתו: ״הסתרת הזכות לדעת - ניתוח של אזהרות מפני סיכוני בריאות בגליונות בטיחות״, מצא כי 30% מתוך למעלה מ-650 גליונות הבטיחות (Safety Data Sheet, SDS) שנותחו כללו אזהרות לא מדויקות על סיכונים כימיים.

התקן לתקשורת סיכונים של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של ארה"ב (OSHA) דורש שכל הסיכונים בחומרים המשמשים במקום העבודה יזוהו וידווחו על ידי היצרן או היבואן. המידע אמור להיכלל בגליון הבטיחות עבור כל חומר. בנוסף, התקן דורש ממעסיקים לספק מידע, חינוך והדרכה לעובדיהם לגבי כל הסיכונים הכימיים במקום עבודתם.

״מידע הוא מועיל רק אם הוא מדויק ומלא", אמר עמית רוזנר, מייסד שותף של Clearya, מיזם המסייע לאנשים וארגונים ליצור סביבה בריאה יותר באמצעות תובנות מבוססות נתונים. "יותר מדי עובדים ועובדות מקבלים תמונה חלקית של הסכנות שהחומרים האלו מציבים, או שכלל לא נמסר להם מידע על סיכונים קטלניים. התעשייה צריכה להשתפר וגופי התקינה צריכים לוודא שהם מגנים על העובדים.״

התעשייה עושה שימוש בלמעלה מ-45,000 חומרים בארצות הברית. חשיפה לחומרים מסוכנים הורגת בין 50,000 ל-120,000 עובדים בארה"ב מדי שנה ומזהמת קהילות החיות בסמיכות למפעלים. הדו"ח הנוכחי, הסוקר למעלה מ-650 גיליונות בטיחות הוא הראשון בקנה מידה זה.

מספר לא מבוטל של השמטות בגליונות הבטיחות נגע לחומרים מסרטנים. 30 חומרים מסרטנים תועדו ב-512 מגליונות הבטיחות שנותחו, ו-15% מתוכם לא דיווחו על סיכון לסרטן בסעיף זיהוי הסיכונים. לדוגמה, גליון בטיחות עבור ויניל כלוריד - מסרטן ידוע בבני אדם - הזהיר מפני גירוי של העור, העיניים ודרכי הנשימה, אך חסר כל אזכור לסרטן. גליון בטיחות לבנזן - שאמור להזהיר מפני הפוטנציאל לחולל שינויים במידע הגנטי, היותו מסרטן ורעיל לאיברי מטרה ספציפיים - דיווח רק על גירוי בעור ובעיניים ועל נזק בבליעה, מגע עם העור או בשאיפה, אך לא הזכיר את ההשפעות המסוכנות ביותר והידועות של חומר זה.

בשנים האחרונות, המועצה האמריקאית לכימיה (ACC) דחקה בסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית (U.S. EPA) להחליש את הערכת הסיכונים שלה לגבי חומרים. הדו"ח של BlueGreen Alliance ו-Clearya מגיע למסקנה שהפערים בתקן תקשורת הסיכונים של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של ארה"ב - והשכיחות של אי-דיוקים בגליונות הבטיחות - ממחישים את הצורך בכללים עוצמתיים יותר כך שמעסיקים שרוכשים חומרי גלם כימיים - והעובדים המשתמשים במוצרים האלה - יקבלו אזהרות מדויקות מפני החשיפות הכימיות שהורגות עשרות אלפי עובדים אמריקאים מדי שנה, מוסיפות לזיהום של הקהילות הסמוכות למפעלים, ומזהמות את המוצרים שאנו משתמשים בהם מדי יום.

"התעשייה הכימית טוענת שעובדים ומעסיקים יכולים להסתמך על גליונות בטיחות כדי להגן על העובדים מפני סרטן ובעיות בריאות אחרות. אבל זה תלוי בכך שהגליונות יהיו מדויקים, ורבים מהם בבירור אינם כאלו", אמרה סגנית נשיא יוזמות הבריאות של BlueGreen Alliance, שרלוט ברודי. "מעסיקים, איגודי עובדים, משקיעים ופקידי ממשל צריכים לפעול כעת כדי להפוך מקומות עבודה וקהילות לבטוחים יותר ולבנות את התשתית לשוק המעדיף מוצרים כימיים בטוחים יותר באופן אותנטי. יותר מדי עובדים חולים ויותר מדי עובדים מתים בגלל חשיפות כימיות בעבודה".

צילום: ארל דוטר

No items found.
No items found.
ShareTweetShare

מעוניינים לודא כי גליונות הבטיחות שלכם מדויקים? בואו ונשתף פעולה בהגנה על בטיחות העובדים!