Get Clearya Get Clearya

איך לבחור מוצרי מחזור חודשי ללא רעלים

איך לבחור מוצרי מחזור חודשי ללא רעלים

האם אי פעם עצרת לבדוק ממה בעצם עשויים מוצרי המחזור החודשי שלך? אולי חשבת שזו רק כותנה. אך למעשה חלק מהטמפונים, הרפידות, מגני התחתונים, הגביעוניות ותחתוני המחזור עשויים להכיל מזהמים רעילים שונים בעקבות תהליכי ייצור או הלבנה, פולימרים מבוססי נפט, חלקיקי ננו, מרכיבי בישום לא ידועים ועוד.

הבעיה היא שהמוצרים האלה לא רק סופגים את המחזור שלך - גם את עלולה לספוג את הכימיקלים שהם מכילים. מוצרי מחזור נמצאים במגע עם אחד האזורים האינטימיים, הרגישים והסופגים ביותר בגוף שלך - רקמת הנרתיק והפות. חומרים במוצרי המחזור שלך עשויים למצוא את דרכם לרקמות אלו, לגרות אותן, להשפיע על המיקרוביום (microbiome, מכלול החיידקים) הייחודי ששומר על בריאות הרקמה. בגלל שרקמות אלו עשירים בכלי דם הכימיקלים עשויים אפילו להגיע למחזור הדם שלך.


ברגע שהבנתי את זה, התחלתי לחקור מה יש במוצרים האלה, כדי שאוכל לבחור מוצרים לא רעילים.


לשמחתי, החל מאוקטובר 2021, מוצרי מחזור הנמכרים במדינת ניו יורק נדרשים לרשום את כל המרכיבים של המוצר (תודות לידידינו בעמותות  Women's Voices for the Earth, WE ACT for Environmental Justice, Clean and Healthy New York, ושותפיהן שהובילו את הדרך לחתימה על החוק החשוב הזה - ומי ייתן ובקרוב גם במחוזותינו).

החדשות הטובות הן שבעקבות החקיקה חלק מהמותגים מעדכנים את רשימות הרכיבים שלהם בכל מקום, לא רק במדינת ניו יורק, כולל באינטרנט, ושם קליריה (Clearya) יכולה לעזור!

 

קליריה מתריעה כעת על חומרים רעילים ברשימות רכיבים של מוצרי מחזור! אפליקציית קליריה (Clearya) לטלפון הנייד ותוסף הדפדפן למחשב פועלים אוטומטית כשאת קונה באינטרנט. קליריה מזהירה אותך אם רשימת מרכיבי המוצר מכילה משבשי הורמונים, כימיקלים שנאסרו לשימוש, אלרגנים או חומרים בעייתיים אחרים, ועוזרת לך לבחור מוצרים בטוחים יותר.


טיפים חשובים שאפשר להיעזר בהם כשאת בוחרת מוצרי מחזור:


כותנה אורגנית, לא מולבנת

  • טמפונים ורפידות המכילים כותנה שעברה הלבנה באמצעות כלור עלולים להכיל עקבות של מזהמים רעילים כמו דיוקסינים ופוראנים, שנקשרו מחקרית לסרטן, שיבושים הורמונליים ופגיעה במערכת הרבייה. חפשי כותנה לא מולבנת (או ללא כלור).
  • הידעת שכותנה היא מבין הגידולים המרוססים ביותר בחומרי הדברה? כדי למנוע חשיפה מיותרת לשאריות חומרי הדברה רעילים העדיפי 100% כותנה אורגנית.


פלסטיק, Rayon וחומרים סינתטיים אחרים

  • ייתכן שהחומר הרך, הלבן והסופג ברפידה או בטמפון שלך אינו טבעי כפי שהוא נראה. במקום כותנה, חלק ממוצרי המחזור משתמשים ב-Rayon (ריון, או זהורית: תאית טבעית המעובדת בעזרת החומר הרעיל פחמן דו גופרי, הקשור לרעילות במערכת המין הנשית ולנזקים אחרים), Spandex (ספנדקס: בד סינתטי העשוי להכיל לפעמים את משבש ההורמונים BPA, על פי מחקרים מדעיים), או פולימרים סופגי-על (Super Absorbent Polymers) שעשויים מפלסטיק שאינו מתכלה המזהם גם את הסביבה. המחקר על השפעות חשיפה נרתיקית לפלסטיק עדיין בחיתוליו, אבל מה שרע לסביבה בדרך כלל גם רע לנו. נסי להפחית את השימוש בפלסטיק וחומרים מעובדים כמו Rayon ו-Spandex.


ללא בישום

  • זה קל: כשאת מזהה את המלים "Fragrance / Perfume" בתווית, פשוט בחרי מוצר אחר. מאחורי המילים הללו יכולים להתחבא עשרות כימיקלים סינתטיים לא מדווחים, שעלולים לכלול חומרים המגרים את העור ואפילו משבשים הורמונליים כמו פתלטים. בחרי מוצרים ללא בישום.


פחות תוספים

  • חלק מהמוצרים מכילים תוספים אנטי-מיקרוביאליים / אנטי-בקטריאליים, בדרך כלל חלקיקי ננו-כסף, שנועדו "להילחם בריח" על ידי חיסול החיידקים. כסף אולי נשמע נוצץ, אבל באזור הנרתיק והפות ישנו איזון עדין של חיידקים טובים הנחוצים לשמירה על בריאות האזור. חומרים אנטי-בקטריאליים מפריעים גם ל"חיידקים הטובים" שלך, ובנוסף ישנו סיכון שהחלקיקים האלה יצטברו ברקמות שלך אם הם נודדים החוצה מהמוצר. ותרי על מוצרים המכילים תוספים אנטי-בקטריאליים.
  • נסי להימנע מחומרי צבע במוצרים שלך. אף אחד ממילא לא מסתכל, ולאסתטיקה יש מחיר. תהליכים רבים המשמשים לצביעת בדים ידועים כמזיקים לסביבה. טיטניום דיאוקסיד, פיגמנט המשמש לצביעת מוצרי מחזור מסוימים כך שיראו לבנים יותר, נאסר לשימוש כתוסף מזון באירופה החל מאוגוסט 2022.

PFAS בתחתוני מחזור

  • PFAS (חומרי per- and polyfluoroalkyl) הם חומרים סינתטיים המשמשים במוצרי צריכה שונים כדי להפוך אותם לדוחי מים ושמן. מחקרים רבים מצביעים על כך שרמות גבוהות של PFAS עלולות לפגוע בבריאות במגוון דרכים - עלייה ברמת הכולסטרול, ירידה בתגובת החיסון בילדים, עלייה בלחץ דם בנשים הרות ועלייה בסיכון לסרטן הכליות או האשכים. לצערנו, מספר תחתוני מחזור (אך לא כולם) עשויים להכיל PFAS על פי בדיקות שנערכו על ידי Mamavation באמצעות מעבדה מוסמכת EPA.


גביעונית

  • אם את משתמש בגביעונית (מוצר המחזור המועדף עלי באופן אישי!) וודאי שהיא עשויה ​​מ-100% סיליקון רפואי, רצוי לא צבוע, ללא תוספות. בקשי מהמותג האהוב עליך לאשר שהגביעוניות שלו אינן כוללות פתלטים או D4 (החומר D4 הוא מזהם רעיל שניתן למצוא לעתים במוצרי סיליקון מסוימים, כולל סיליקון "medical grade").



אם את רוצה ללמוד עוד על בחירת מוצרי מחזור בטוחים, העמותה Women's Voices for the Earth יצרה וובינר מצויין:

מעבר למוצרי מחזור, קליריה מתריעה בפנייך כשהיא מוצאת רכיבים שעלולים להיות רעילים גם במוצרי "היגיינה אינטימית" כמו שטיפות, מגבונים, תרסיסים, אבקות וכו', וגם במוצרי יופי וטיפוח אישי, ניקיון, טיפוח תינוקות ועוד.


שווה לבדוק את זה! הורידי את אפליקציית קליריה החינמית עבור אייפון/אייפד או אנדרואיד, או כתוסף דפדפן כרום למחשב שלך.


ככל שאנו יודעות יותר כצרכניות, יש לנו יותר כוח לעשות בחירות בטוחות, ובסופו של דבר לשנות את האופן שבו היצרנים מתאימים את המוצרים להעדפות שלנו. ההעדפה שלך עוזרת להטות את הכף לכיוון של מוצרים בריאים וברי קיימא לכולם!



צילום מסך: התרעות תוסף הדפדפן והאפליקציה קליריה על רכיבים במוצר שטיפה נרתיקית

No items found.
No items found.
ShareTweetShare

הבהרות: התוכן בסקירה מובא כמידע כללי, ולא נועד להחליף התייעצות רפואית. להערות או שאלות כתבו ל-hello@clearya.com.